Kayıtlı Elektronik Posta (Kep) ile Evrak Gönderme
E-imzalı evrakların Kamu kurumları arasında fiziksel evrak olmaksızın dijital olarak gönderilmesini sağlayan sistem Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemidir.
KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan, bununla birlikte e-postanın gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir. KEP resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına olanak sağlayan bir sistemdir.
Kamu kurumlarına yazılan yazılarda evrak Postalancak Evraklar sekmesine düşmektedir.

Gönderim kutucuğundaki düzenle menüsünden aşağıdaki pencere gelecektir, Gönderim Yöntemi “KEP isteği” olarak seçilip “Kaydet” butona tıklandığında Yazı İşleri tarafından kontrol edilen KEP listesine evrak düşecektir.
Yazı İşleri tarafından onay verildikten sonra karşıdaki kamu kurumu kep talebini kabul etttiğinde “Gönderim Bekleniyor” durumda olacaktır.
Karşı tarafa evrak ulaştığında evrağın durumu “KEP ile gönderildi “ olacaktır.
Kep Delilerini Göster linkine tıklandığında da aşağıdaki gibi delil bilgileri gelecektir.
KEP Sisteminde Oluşturulan Deliller Nelerdir?
KEP, standart elektronik postaya ek olarak elektronik postanın;
- Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
- Alıcıya ulaşıp ulaşmadığı ve ne zaman ulaştığı,
- Alıcısı tarafından okunup okunmadığı ve
- İhtiyaç duyulması halinde elektronik postaya yeniden erişilebilmesi ile ilgili delil hizmetlerini sunmaktadır.